Gebruik WeScore

Bij De Zeeuwse Zwemschool maken we gebruik van het WeScore scorings systeem. Via dit systeem kunt u zelf lessen afmelden de voortgang van uw kind of kinderen terugvinden, berichten van de zwemschool lezen en uw transacties terugvinden. Maar er zijn nóg een aantal dingen die u via uw account kunt regelen en zien.

Op deze pagina geven we de nodige uitleg over dit systeem.

Inloggen

U kunt inloggen met uw e-mailadres. Bij gebruik van de mobiele app kiest u De Zeeuwse Zwemschool als zwemschool naam. Mocht u uw wachtwoord vergeten zijn kunt u via “Wachtwoord vergeten” een herstel link aanvragen.

Dashboard

Op deze pagina ziet u in één overzicht alle lessen die uw kind of kinderen al hebben gevolgd, hoeveel afgemeld zijn en hoeveel lessen uw kind niet is komen opdagen. Lessen niet op komen dagen betekent dat u uw kind niet heeft afgemeld voor de les. Via de link ‘afmelden’ komt u op het lessenoverzicht waar u uw kind kunt afmelden.

De voortgang die u ziet is de totale voortgang. Wilt u de voortgang meer gespecificeerd hebben, zult u naar de volgende pagina Voortgang moeten gaan. Via de link ‘bekijk voortgang’ komt u ook op deze pagina.

Voortgang

Op deze pagina ziet u de vorderingen per vaardigheid. Mocht u meerdere kinderen bij de zwemschool hebben zwemmen, kunt u bovenaan kiezen van wie u de voortgang graag zou willen zien. Wanneer u meer uitleg wilt over een vaardigheid kunt u de muis houden op ‘beschrijving vaardigheid >’ en zult u, mits er een beschrijving bekend is, een omschrijving van de vaardigheid te zien krijgen.

Wanneer uw zoon of dochter een voortgang verbeterd heeft, zult u het volgende te zien krijgen: Score_verandering.png

Op deze manier ziet u direct op welk onderdeel uw zoon of dochter vooruit is gegaan. Houdt er rekening mee dat dit getoetst wordt aan de laatst gescoorde les. Mocht uw zoon of dochter twee lessen achter hebben dan zal alleen de laatst gescoorde les in beeld komen.

Lessenoverzicht

Ook hier geldt dat wanneer u meerdere kinderen bij de zwemschool heeft zwemmen, u per kind het lessenoverzicht kunt zien. U kunt een leerling gemakkelijk afmelden via de ‘afmelden’ knop.

Transacties

Overzicht van uw betalingen. Hier vindt u het nummer/datum van de betaling, voor welke leerling de betaling is, de periode en het bedrag. Daarnaast ziet u de status van de transacties. Wij hanteren drie statussen:

• ‘Voorbereid’ betekent dat de betaling is voorbereid maar nog niet naar de bank is gestuurd. Wanneer hier een bedrag niet zou kloppen, kunt u dit nog doorgeven aan de zwemschool en kan dit nog veranderd worden.
  • ‘In verwerking’ betekent dat de transactie naar de bank is gestuurd maar nog betaald is. Afhankelijk van de betaalmethodes van uw zwemschool zult actie moeten ondernemen of niet. Wanneer uw zwemschool gebruik maakt van een automatische incasso zal dit automatisch verlopen.
  • ‘Betaald’ is de status wanneer de betaling is afgerond.

Wanneer een betaling gestorneerd of niet betaald is, zult u dat ook hier terugvinden.

Berichten

Hier wordt een overzicht getoond van berichten uit de zwemschool. U zult deze berichten ook op uw e-mailadres binnenkrijgen. Aan de hand van de status ‘ongelezen’ en ‘gelezen’ kan de zwemschool zien of u het bericht ontvangen en gelezen heeft. Belangrijk om te weten is dat de zwemschool alleen kan zien wanneer u een mail gelezen heeft via de ouderapplicatie. Wanneer u de mail (alleen) gelezen heeft in uw inbox, zal hier de status op ‘ongelezen’ blijven staan.

Mijn account

Hier ziet u alle (persoonlijke) gegevens die bekend zijn bij de zwemschool. Hier kunt u ook eventueel een foto van uw zoon of dochter uploaden. Mocht u een andere zoon of dochter willen aanmelden kunt u dit gemakkelijk doen via de link ‘leerling aanmelden’. U zult hiervoor wel hetzelfde e-mailadres dienen te gebruiken. Doet u dit niet, dan komen de kinderen niet onder hetzelfde account te staan. Adres –of telefoonwijzigingen kunt u hier zelf doorvoeren op het tabblad ‘persoonlijke gegevens’.

Op het tabblad ‘Inloggegevens’ is het mogelijk om extra accounts toe te voegen. Bijvoorbeeld als oma & opa ook graag mee willen kijken of een tante ook geïnteresseerd is in de vorderingen op de zwemles. Onderaan zult u de ‘Accounts’ zien staan. Het account/e-mailadres waar uw kind mee aangemeld is, is het hoofdaccount. Dit account kan via de link ‘extra account toevoegen’ een nieuw account toevoegen. Zie voorbeeld hieronder:

Ouder_extra_account.png

U kunt aangeven welke leerlingen het nieuw account mag zien. Daarnaast geeft u de rechten van het account aan.

1. Volledige toegang: betekent dat het account alles kan zien en wijzigen. Dit account zal geen emailberichten ontvangen maar kan ze wel terugvinden in de online applicatie. Daarnaast kan dit account ook geen nieuw account toevoegen. Dit kan alleen het hoofdaccount.
  2. Alleen inzien voortgang/planning: dit account kan de voortgang en het lessenoverzicht zien maar geen transacties of berichten. Wel kunnen zij op ‘mijn account’ hun eigen inloggegevens kunnen aanpassen.

App

Er is ook een WeScore app. Het is makkelijker om eerst een wachtwoord aan te maken voordat u gebruik gaat maken van de app.

Belangrijk! De app vraagt om de naam van de zwemschool, voer hier De Zeeuwse Zwemschool in. Doet u dit niet, kunt u niet inloggen.

Gebruik onderstaande knoppen om de app te downloaden:

Play Store

App Store